woensdag 8 februari 2012

Schrijver en publicist Heinz Wallisch overleden


heinz wallisch - levend in zijn bibliotheek

heinz wallisch
Groningen, 1945 - 2012 Gisteren nog gemaild echter zonder antwoord en vanmorgen nog gebeld zonder gehoor. Ik maakte me ongerust over zijn gezondheid en dan op eens een bericht in de pers. Deze bijzondere man waar ik de laatste jaren een goede band mee opgebouwd heb is niet meer. Zijn verhalen, zijn schrijven, zijn correcties. Ik zal hem missen. Rust in vrede waar je nog geen tijd voor had. Levende tussen zijn boeken, een ware bibliotheek en zijn lieve hondje Amber.

Mogelijk zijn laatste publicatie over jonge kinderen die volwassen spelen: Valentina Lisitsa














 








amber heinz wallisch zijn trouwe viervoeter
Zijn laatste mailbericht van 30 januari j.l.
Gôh, nog nooit gedaan, zal proberen.
Doch aan het eind van het stuk staat de link, en dan hoeft men niet terug, aangezien men de tekst reeds heeft gelezen.
Toch ga ik zoeken of ik het in jouw advies verpakte Openen in.... kan vinden.

"Digibeet, digibeet," zei de dominee.
Heinz Wallisch is overleden. Hij is bij veel Groningers bekend als de man met de vele schrijfsels, en websites over boeken, maar ook van componisten en klassieke muziek wist hij ontzettend veel.





Voor Profiel werkte hij als co-auteur mee aan het boek over het Noord Nederlands Orkest. ‘Nadat Heinz Wallisch gistermiddag niet verscheen bij het overleg over het Jubileumboek van het Noord Nederlands Orkest dat in november moet gaan verschijnen verschijnen, en wij op geen enkele wijze contact met hem kregen, heeft hoofdauteur prof.dr. J.M. Minderhoud de politie gewaarschuwd. Heinz Wallisch bleek overleden te zijn’, zo meldt Jannine van Meerendonk, uitgever bij Profiel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen